Saturday, August 29, 2009

Caracol, Terschelling

Great restaurant in the Dutch island of Terscheling: Caracol, where traditional Portuguese dishes are served in a very nice sphere. Above: a salm bonbon filled with fish tartar and a lavender crisp. Below, caldeirada. To finalise the evening some of us had crème brulée . I will be talking more about this restaurant- and Terschelling - in my next post. So keep tuned.
Have a nice weekend you all !


Um restaurante muito bom (entre tantos) na ilha holandesa de Terschelling é o Caracol. Pratos tradicionais portugueses são servidos num ambiente bem elegante, vale a pena visitá-lo. Na primeira foto eu tive uma entrada chamada bonbon de salmão recheado com tartar de peixe e um crocante de alfazema. Depois fui de caldeirada. Pra finalizar, crème brulée (nunca tinha visto servido assim: retangular). Tudo super, recomendo ! Eu vou falar mais sobre esse restaurante e sobre Terschelling num próximo post, fiquem ligados. Tenham um ótimo finde !!

5 comments:

A Touch of Dutch said...

Yum! I'm looking forward to knowing which restaurant this is!

Presépio no Canal said...

Tenho de ir às ilhas. Vou guardar muito bem as tuas sugestões ;)
Beijinhos e continuação de bom passeio :)
Sandra

Gabriela Gonçalves said...

Looks good! Porém eu sou fresca, nao como nada verde, cebola..rs e vi coisas que ñ comeria, mas que é bonito isso eu nao nego.rs
bj

Aledys Ver said...

Wow, both dishes look wonderful. A lavender crisp?! I'm impressed!
I was in Terschelling recently, just for the day. It was my first time there and I loved it. With my husband we are planning on going back for a weekend probably next year, so I'll keep this restaurant in mind - definitely!
Groetjes!

Dani - Paladar said...

Hummm isso é bom. Adoro pratos com peixe.

Crocante de alfazema, interessante isso!

Bjs