Tuesday, June 16, 2009

SENZ Umbrella [antistorm paraplu]


Facts of life in the Netherlands:

1) In Holland it rains and winds a lot.
2) The Dutch are world masters about water engineering.

Therefore...
They developed an anti-storm paraplu. I am not kidding. Such thing is called SENZ Storm Paraplu. It costs around 50 euros, will never break or go inside out, gives good vision and is beautiful. You can purchase one at : www.senzumbrellas.com or click here to see some little funny films. I especially like "SENZ and the City" one.

I loved it. I need one (hint) ; )

Esses holandeses são mesmo danados: desenvolveram um tipo de guarda-chuva que não se quebra nem se inverte durante ventos e tempestades. Também da boa visão e tem design bacana. Ele é comercializado por SENZ. Vá ate o site (em inglês) para ver melhor a descrição do produto e alguns filminhos muito divertidos (Clique nas palavras em vermelho acima ou aqui). Custa cerca de 50 euros e tem tamanho pequeno, médio e grande. Beeem carinho, mas olha: eu compro uns dois a quatro guardas-chuva (o plural se escreve como ?) por ano na base de 7 euros cada. Faz as contas...

10 comments:

Life Abroad said...

Wow I've never seen anything like this before! I would actually consider purchasing it, as it costs the same as 5 regular umbrellas, and if it lasts a lifetime....

Thanks for the tip! Definitely useful here in the Netherlands!

Cucchiaio pieno said...

Uau, adorei! Também quero um. Todo guarda-chuva que compro é descartavel (hehehe)! Bjos
Léia

Pinay in Dutchland said...

The Dutch invents/designs the most outrageous things so long as it help them in one way or another. Bet this will be very helpful once autumn and winter come. Must get one!

Dani - Paladar said...

Oie!
Eu havia visto o post anterior em português e pensei, será só esse? que bom que está resumindo para nossa lingua, assim eu não me sinto um ET respondendo, sabe como é no "ingreis" não ajuda.

Gostei desse Guarda Chuva... os meus vivem me fazendo pagar mico, ja tive um que até voou sozinho depois q eu abri e fiquei com o cabo na mão em pleno temporal!

Bjs

A Touch of Dutch said...

This is so useful! Thanks for sharing about this. I have two umbrellas [one I carry in my bag on my bike & one in the car], but this one I would want to carry with me in my purse or backpack. Nice!

Maria Lúcia Poyares said...

Anita, vc. está sempre antenada.... aqui no Brasil, Rio de Janeiro, como comprar?

Anita said...

My mother is 100% against umbrellas cause she said it is only to protect your hair, nothing else. I am 100% pro umbrellas, it is all about hair protection.
Garotas do Brasil-sil-sil: vou esperar o preco desse treco abaixar e conforme for no futuro eu compro um. Ai nao tem El Nino nem tromba d'agua nem crise mundial nem falta de compreensao que me derrube !

Blog do Cachorro Cansado said...

obrigado pela dica. vou considerar...rs bjs

Ana said...

Adoro um item diferente no guarda roupa. Sou muito clássica para vestir portanto acho que algo diferente realça.
Ganhei estes dias da minha mãe um guarda-chuva quadrado, amei!!!! E estou ansiosa pelas chuvas.rs rs rs
Bjs, Ana
http://utilnecessario.blogspot.com/

Faby said...

é muito legal, né?! já tinha visto e adorado!